Asiakastili

Mikä on asiakastili?

Asiakastili on oma henkilökohtainen käyttäjätunnuksesi, jolla pääset kirjautumaan tilaamiisi Kaakon Viestintään kuuluvien lehtien verkkosisältöihin, sovelluksiin ja digitaalisiin palveluihin.

Miksi käyttäjätunnusta varten tarvitaan sähköpostiosoite?

Digitaalisten palvelujen käyttöönottoon ja käyttöön liittyvä viestintä hoidetaan sähköpostin välityksellä. Sähköpostiosoitteesi toimii asiakastilin käyttäjätunnuksena.

Tilatessasi tuotteita, saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Tilauksen hallintaan liittyvät sähköpostivahvistukset (jakelunkeskeytys ja osoitteenmuutos) tulevat myös sähköpostiisi. Lisäksi voit saada asiakuuteesi liittyviä tarjouksia.

Asiakastilin hallinta

Haluan luoda Asiakastilin

Voit luoda Asiakastilin lehden verkkosivulla. Lehden pääsivulla, yläreunassa olevasta Kirjaudu-valikosta valitse Uusi käyttäjä ja täytä nimitietosi, sähköpostiosoitteesi ja sille keksimäsi salasana.

Rekisteröityessäsi hyväksyt verkkopalvelun käyttöehdot.

Oletko jo lehden tilaaja?

Mikäli sinulla on voimassa oleva lehden tilaus ja et ole vielä luonut asiakastiliä itsellesi, valitse asiakastiliä luodessasi Uusi käyttäjä -> Oletko jo lehden tilaaja? Tarvitset asiakasnumerosi sekä tilauksesi toimitusosoitteen postinumeron kytkeäksesi tilauksesi asiakastilillesi. Löydät asiakasnumerosi tilauslaskusta. Voit myös ottaa yhteyttä tilaajapalveluun.

Jos sinulla on jo asiakastili luotuna, voit lisätä tilaustietosi kun kirjaudut asiakastilillesi. Tilin yläreunassa on linkki Oletko jo lehden tilaaja, josta avautuu lomake asiakasnumeron ja tilauksen toimitusosoitteen postinumeron täyttöä varten. Löydät asiakasnumerosi tilauslaskusta. Voit myös ottaa yhteyttä tilaajapalveluun.

Miten kirjaudun asiakastililleni?

Kirjaudu henkilökohtaiselle tilillesi tästä tai lehden verkkosivun yläreunan kirjaudu-linkistä tai vaihtoehtoisesti tämän sivun yläreunassa olevan Asiakastilini –linkin kautta, käyttäjätunnuksena toimivalla sähköpostiosoitteellasi ja salasanallasi.

Haluan vaihtaa käyttäjätunnukseni

Voit vaihtaa Asiakastilisi käyttäjätunnuksen ollessasi kirjautuneena. Mene kohtaan Omat tiedot, ja sähköpostiosoitteen kohdalla valitse muokkaa.

Vaihtamasi käyttäjätunnus tulee heti käyttöön. Saat muutoksista vahvistuksen sähköpostiisi. Salasanasi säilyy samana.

Haluan vaihtaa salasanani

Voit vaihtaa Asiakastilisi salasanan ollessasi kirjautuneena asiakastilillesi. Mene kohtaan Omat tiedot, ja salasanan kohdalla valitse muokkaa.
Uusi salasana tulee heti käyttöön. Saat muutoksista vahvistuksen sähköpostiisi.

Haluan vaihtaa nimi – tai yhteystietojani

Voit vaihtaa Asiakastilin käyttäjätunnustietoja.
Huomaathan, että muuttaessasi Asiakastilin tietoja, ne eivät näy tilauksissasi.
Muuttaaksesi laskutukseen ja jakeluun liittyviä tietoja, ole yhteydessä lehden tilaajapalveluun.

Ongelmia asiakastilissä

Asiakastilini on lukittu

Olet todennäköisesti syöttänyt salasanan tai käyttäjätunnuksen liian monta kertaa väärin ja asiakastilisi on turvallisuussyistä lukittu. Lukitus on voimassa 12 tuntia. Voit poistaa lukituksen kirjautumalla uudelleen oikealla käyttäjätunnuksella ja klikkaamalla Oletko unohtanut salasanasi. Tarvittaessa ota yhteyttä tilaukset@kaakonviestinta.fi avataksesi lukitus. Huomioithan, että palveluaikamme on ma-pe klo 8-16.

En onnistu kirjautumaan palveluun

Mikäli kirjautuminen asiakastilin tunnuksin ei onnistu, varmista että sähköpostiosoitteesi ja salasanasi ovat samat, joita olet käyttänyt aiemmin palvelussa.

Olen unohtanut käyttäjätunnukseni. Miten menettelen?

Jos et muista käyttäjätunnusta, voit tiedustella sitä sähköpostitse tilaajapalvelustamme: tilaukset@kaakonviestinta.fi. Liitä viestiisi nimesi, osoitteesi ja asiakasnumerosi. Laita viestin aiheeksi Käyttäjätunnus unohtunut.

Olen unohtanut salasanani. Miten menettelen?

Voit nollata salasanasi Oletko unohtanut salasanasi -linkistä syöttämällä käyttäjätunnuksena toimivan sähköpostiosoitteesi sille varattuun kenttään. Saat sähköpostiviestissä linkin ja ohjeet salasanan vaihtamista varten.

Jos tilaamasi salasanan vaihtoon liittyvä sähköposti ei tule heti sähköpostiisi, tarkista sähköpostisi roskapostikansio. Jotkut sähköpostiohjelmat tulkitsevat osan sähköposteista roskapostiksi ja siirtävät ne roskapostikansioon.

Tarvittaessa ota yhteyttä tilaajapalveluumme: tilaukset@kaakonviestinta.fi

Sain ilmoituksen, että sähköpostiosoite on jo käytössä. Mitä tämä tarkoittaa?

Antamasi sähköpostiosoite on jo olemassa järjestelmässämme, sinulla on asiakastili luotuna. Jos muistat kirjautumistunnuksesi, klikkaa Kirjaudu tästä -linkkiä. Jos et muista käyttäjätunnusta, ota yhteyttä tilaajapalveluun. Jos et muista salasanaa, klikkaa Oletko unohtanut salasanasi -linkkiä.

Annoin väärän sähköpostiosoitteen rekisteröitymisen yhteydessä

Laita viesti tilaajapalveluun, niin korjaamme sähköpostiosoitteen oikeaksi. Liitä viestiisi nimesi, osoitteesi ja mahdollisesti myös asiakasnumerosi.

Kirjautumiseni ei pysy palvelun muistissa

Kirjautumisnäkymässä oleva Muista minut -ruksi tarkoittaa että pysyt samalla laitteella ja selaimella sisäänkirjautuneena, kunnes itse erikseen kirjaudut ulos. Myös jos selaimesi poistaa (tai poistat itse) selaushistorian selailun jälkeen, ei selaimesi enää muista kirjautumista seuraavalla kerralla.

Palvelun käyttö ei onnistu

Jos Asiakastiliä vaativan palvelun käyttö ei onnistu, tarkista, että Javascript ja evästeiden käyttö ovat sallittuna selaimessa. Jos olet laittanut selaimellesi Javascript -eston, ota esto pois päältä selaimesi asetuksista.

Tarkista, että käytät selainta, jota palvelut tukevat. 

Palvelussa käytettävät selaimet ja käyttöjärjestelmät:

Windows 7: Internet Explorer 10 (tai myöhemmät), uusin Firefox ja Chrome (ja yksi sitä aikaisempi selainversio), Safari 6.0 (ja myöhemmät)
Windows 8: Internet Explorer 10, uusin Firefox ja Chrome (ja yksi sitä aikaisempi selainversio), Safari 6.0 (ja myöhemmät)
MAC OS X 10.7, ja sitä uudemmat: Safari 6 (tai myöhemmät), uusin Firefox ja Chrome (ja yksi sitä aikaisempi selainversio)